لیست اختراعات مهدي محمودي كليبر
با توجه به تردد ماشينهاي سنگين در جادهها و نقش چشمگير آنها در تصادفات و كشته شدن بسياري از هموطنان كه احتمال آن براي همه وجود دارد، شاهد تلفات ناگوار بوده كه در اكثر موارد تصادفات سواريها از قسمت عقب ماشينهاي سنگين منجر به مرگ ميشود. طبق آمار راهور بالاي 85% اين تصادفات منجر به مرگ سرنشينان سواري ميشود و در 15% ديگر شدت تصادف به قدري زياد است كه صدمات جبرانناپذيري را وارد ميسازد. اين مشكل به خاطر ارتفاع بالاي شاسي ماشينهاي سنگين و همچنين غير استاندارد و بسيار ناكار آمد بودن سپر عقب آنها از نظر طراحي و ايمني ميباشد. با توجه به پايين بودن شاسي سواري و نبود مانع مناسب در عقب تريليها، خودروهاي سواري در سرعتهاي بالا با ترمز گرفتن در هنگام برخورد به تريلي، به زير تريلي رفته و خسارات جاني و مالي فاجعهباري به وقوع ميپيوندد. همچنين ضعيف بودن سازه سواري نسبت به اين ماشينها، باعث مچاله شدن خودرو سواري در اين برخوردها ميشود و خسارتهاي زيادي در بر دارد. مشكل ديگر در طراحي سپر ماشينهاي سنگين است كه به دليل تردد آنها در مناطق كوهستاني امكان پايين آوردن سپرها وجود ندارد. از اين رو به منظور رفع نقايص سپر ماشينهاي سنگين و كاهش صدمات وارده به خودروهاي سواري در هنگام تصادفات بالاخص سرنشينان آن، به ارائه طرح سپر متحرك جهت جلوگيري از زير رفتن سواري در هنگام تصادف و همچنين كاهش چشمگيري در خسارت جاني و مالي در لحظه برخورد، پرداخته شده است.
موارد یافت شده: 1